Flipped

Rob Reiner har stadig en specielt plads i vores hjerter, takket være den fantastiske Stand By Me. Nu vender han tilbage til ungdomsfilm genren, med denne charmerende lille film coming-of-agehistorie. 

Juli Baker bliver smaskhamrende forelsket i Bryce Loski - ikke mindst hans blå øjne - allerede i 2. klasse, men han synes faktisk hun er lidt mærkelig. Men så i 8. klasse sker der noget mærkeligt: Bryce begynder at få øjnene op for "hende den mærkelig pige", men Juli begynder til gengæld at overveje, om der overhovedet foregår noget inde bag de der smukke blå øjne.

ANMELDELSE

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er forkølet og har feber, eller om der vitterligt er en valid grund til at jeg blev trukket ind i biografen, som den eneste dreng i salen, for at se "My Girl" -og at jeg rent faktisk syntes rigtig godt om filmen. 

De her rosenrøde "uskyldige" kærligheds dramafilm har åbenbart et solidt greb i mig?? - Don´t tell anyone!!

Filmen her er godt sat op.. og 50-60érne er meget troværdige i fremstillingen - og så spiller skuespillerne helt godt. 

Det er jo ikke fordi at filmen her kommer til at trække de store overskrifter, men fra tid til anden er det bare befriende, at kunne sætte sig tilbage og nyde en simpel film - og denne film rammer plet og giver dig en god varm følelse inden i. 

Skal denne film ses i biografen?.................Desværre udkommer den kun på dvd herhjemme.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar.