Four Lions

’Four Lions’ er en satirisk historie om fire britiske, muslimske mænd, der beslutter sig for at starte deres egen hellige krig.

Omar er desillusioneret over behandlingen af muslimer og derfor fast besluttet på at blive soldat. Waj hopper med på planen.

Barry er konverteret til islam og har slet ikke begreb om, hvad det er, han har indladt sig på. Faisal bygger bomber og træner krager til at flyve med dem. Har dette umage firkløver mon en chance?

’Four Lions’ er kulsort engelsk satire, der gør grin med noget så alvorligt som terrorisme

ANMELDELSE

Jeg havde hørt så meget godt om denne film, men jeg må desværre indrømme at mine forventninger ikke blev helt indfriet - desværre!

Idéen er god og drengene skal have ros for at turde tage emnet op, det er dejligt befriende at kunne sætte islam under en komisk skygge og lidt væk fra den alvor der så længe har været tonegivende omkring denne religion.

Filmen har nogle overraskende gode effekter - taget i betragtning at det hele ligner lidt af et dogme projekt, med håndholdte kameraer og ingen lyssætning - men det synes dog ofte at virke fint i denne type film.

Tempoet er egentligt fint nok, men de evindelige falden på halen jokes som køres igennem hele filmen, bliver i enden lidt anstrengende og trivielle og desværre falder det ikke rigtigt i min smag.


Skal denne film ses i biografen?...........Nej, jeg synes den egner sig bedre til en weekend hjemme med drengene, en gang popcorn og en øl.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar.