The Social Network

’The Social Network’ er et drama om succes, forræderi og Facebooks tilblivelse.

Mark Zuckerberg er Harvard-studerende og programmeringsgeni. En aften i efteråret 2003 sætter han sig ned foran sin computer og begynder ivrigt at arbejde på en ny idé.
Hvad der begynder som blogging og programmering på hans kollegieværelse, vil snart forme sig til et enormt globalt netværk og en revolution indenfor kommunikation.
Blot seks år og 500 millioner venner senere er Mark Zuckerberg den yngste milliardær nogensinde … Men for denne iværksætter bringer succesen både personlige og juridiske problemer med sig.
’The Social Network’ har taget anmelderne med storm og er instrueret af David Fincher (’Benjamin Buttons forunderlige liv’, ’Fight Club’, ’Seven’, ’Zodiac’). Filmen er med Jesse Eisenberg (’Zombieland’), Andrew Garfield (’Boy A’) og Justin Timberlake.

ANMELDELSE

Rart at man stadig kan overraskes, eller.. nu havde jeg jo selvfølgelig læst ikke så få anmeldelser af filmen, så jeg havde da en forventning om at den skulle have noget at byde på, men selve temate Facebook troede jeg ikke på kunne dække en hel spillefilm - jeg tog fejl.

Filmen er fantastisk godt skrevet og det gør det ikke værre at skuespillere samtidig leverer en gennemført og sublim indsats her. Jeg er ikke den store Justin Timberlake fan, men her er han altså castet helt perfekt.. ros og kredit til de to hovedpersoner som løfter filmen igennem. 

Det er ikke fordi tempoet er specielt hurtig i filmen, men alligevel flyver tiden og jeg fandt mig rigelig underholdt igennem hele filmen - Jeg kan ikke sætte en finger på noget som mangler - flot.

Jeg giver filmen tre stjerner, hvilket kan synes af lidt i underkanten, roserne taget i betragtning, men filmen føre dig ikke igennem hele dit følelsesregistre, hvilket jeg mener helt store film bør gøre.

Skal denne film ses i biografen?.......................................Ja, det er da helt indlysende.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar.