The Way Home

The way home en film af Lance W. Dreesen

89 min.

En sand historie om en by´s fælles indsats for at finde en bortløben 2 årig dreng.






ANMELDELSE

"En sand historie".. den fanger mig altid.. men.. hér må man sige at filmen har været igennem den amerikanske pladderballe mølle, hvor alt går op i jesusbøn og næstekærlighed - det er jo også fint nok, men.. sælger man historien som en "true story", så ´burde både yin og yang være med i bærgeret... og denne fortælling er en smule for disney-fantastisk til min smag.

Jeg ved ikke, men når jeg ser Dean Cain, så popper der bare gamle minder om en ret kikset superman op på min nethinde og det er ret ærgeligt.. for egentligt spiller han rollen som fortvivlet far helt fint i denne film - skuespillet gennerelt er nu helt okay, det er ikke det der her skader filmen.

Man fornemmer tydeligt at det er en mindre produktion -og det ligger konstant under overfladen, at vi her taler om en ret religiøst inspireret film, hvilket faktisk dræber de intense momenter i filmen.. den er simpelt for sød - ærgeligt... der er ellers flere gode momenter i filmen og trænger du til en tårepresser, så er der da en chance for at denne film bider på dig?

Skal denne film ses i biografen?..........Næ!.. den udkommer på dvd d. 26 oktober, men ærligt... spring I den blot over.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar.