Clash of the Titans

Amerikansk adventurefilm instrueret af Louis Leterrier. En krig mellem guderne kan ødelægge hele verden. Medvirkende: Phil Hay, Travis Beacham, Matt Manfredi, Lawrence Kasdan, John Glenn

I 'Clash of the Titans' sætter den ultimative stræben efter magt mænd op imod konger og konger op imod guder. Men en krig mellem guderne kan ødelægge hele verden.

Perseus (Sam Worthington) er født af en gud, men opfostret som en mand. Han ser sig ude af stand til at redde sin familie fra den hævngerrige underverden-gud, Hades (Ralph Fiennes). Perseus melder sig efterfølgende frivilligt til en farlig mission for at besejre Hades, før denne erobrer magten fra Zeus (Liam Neeson) og dermed slipper helvedet løs på jorden. Draco (Mads Mikkelsen) leder et hold dristige krigere, og sammen med dem drager Perseus ud på en farefuld færd dybt ind i forbudte verdener.

'Clash of the Titans' er en genindspilning af filmen fra 1981.

ANMELDELSE

Uha! denne film glædede jeg mig faktisk til.. jeg er en sucker for disse eventyrsfilm og kan ikke få nok!
Hele historien er godt skruet sammen, dog noget forudsigelig, og man får en fin følelse af forholdet mellem mennesket og guderne som regerer og tyraniserer.
Kulisserne er tydeligt computerskabt og det er lidt ærgeligt - jeg giver anmelderne fra Trolspejlet helt ret når de siger at en del af den uhyggelige stemning lidt fiser ud i pixels.
Skuespilllerpræstationerne er heller ikke noget at råbe højt om.. men de holder lige akkurat nok til at man ikke fniser i de noget opsatte dialoger.
Filmen svinger godt i perioder og det er tydeligt at de har været originalen tro - men,.. jeg sidder alligevel tilbage med en følelse af at der manglede et eller andet.. det er jo meget typisk for genindspilninger.

Jeg kan dog godt se filme én gang til.. så helt skidt har den nu ikke været.


Skal denne film ses i biografen?.. Kun for de enkelte gode effekters skyld (3D).. men ellers nej.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar.