Hanna

I 'Hanna' instruerer Joe Wright ('Atonement') igen Saoirse Ronan, her i titelrollen som en pige, der er blevet opdraget af sin far til at blive en koldblodet dræbermaskine.

Cate Blanchett og Eric Bana spiller store roller som henholdsvis agenten, der jager, og faderen til Hanna.

Medvirkende:


Premiere d. 07.07.2011


ANMELDELSE
Hvor har jeg glædet mig til at gense Saoirse Ronan som i min bog er en af de dygtigste skuespillere og stadig kun et barn - imponerende! Saoirse er pigen fra filmen The Lovely Bones hvor hun leverer et fantastisk arbejde.

Nå men.. nu skal det jo ikke kun handle om denne pige.

Filmen her er baseret på et godt plot, men.. desværre er historien ikke særlig original. Man sidder med fornemmelsen af at være plantet midt imellem Nikita og The Bourne Identity, det sagt så holder film dog fast i dig med sit gode tempo.

Det meste af filmen er en stor jagt, hvilket irriterer mig i længden.. det er som at se The Fast and the Furious, bare uden biler - det havde pyntet filmen at gå lidt i dybten med de enkelte personer, så havde følelsesregistret været med og filmen havde fået den dybte den desværre, mangler lidt af.

Skuespillet overordnet er ikke på sit højeste, men det skyldes nok det svage tekstarbejde.. dialogerne er simplet for indholdsløse. Dertil kommer et helt forfærdeligt lydbillede.

Filmen kunne have været et stort værk, havde man pillet lidt af farten ud af den og koncentreret sig om at fortælle de menneskelige historier.. skæbnerne er lidt sat i baggrunden til fordel for et koldt og kynisk billede af verden.. det mener jeg er en forkert vinkling.

Glæder mig dog til at se mere til Saoirse Ronan.



Skal denne film ses i biografen?..... Nej!. men den kan godt nydes på hjemmealtret.


2 kommentarer:

  1. En fantastisk præsentation, der gjorde, at jeg fik øjnene op for Saoirse Ronan. Virkelig lovende. Og på baggrund af den har jeg set Lovely Bones og Attonment. Der er et eller andet over hende som bare "fungerer".

    Håber sandelig, at hun får en god karriere. Det tyder i hvert fald til at hun har evnerne.

    Mvh Tom Hopper

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig. Det bliver spændende at følge hendes karriere.

      Slet

Skriv en kommentar.